Ile spożywać kwasów omega -3?

kwasy omega3

Nie ma jednoznacznych zaleceń co do spożywania omega- 3. Różne, światowe instytucje zalecają zupełnie inne dawki. Przyjmuje się , że najmniejsze, dobowe zapotrzebowanie na ten składnik to 200-500 mg, wystarczające to 650 mg a optymalne jest 1g. W przypadku kobiet w ciąży, dawka kwasów n-3 powinna być o 50 % większa. W grupach, w których jest wyższe ryzyko chorób powiązanych z układem krążenia, neurodegradacyjnych, reumatoidalnych czy też, nowotworowych, dawka n-3 powinna wynosić około 1,5 g na dobę.

Źródła Omega-3

Najbogatszym źródłem kwasów omega -3 są ryby, szczególnie te tłuste. Zawartość może się różnić od gatunku a także miejsca występowania, jednak zawsze jest to znacząca ilość. Nie można jednak zapominać, że ogromne znaczenie ma zanieczyszczenie środowiska. Wody morskie są bardzo silnie zanieczyszczone, a znajdujące się w niej toksyny, kumulują się w mięsie ryby. Najwięcej toksyn znajduje się w rybach drapieżnych, one kumulują nie tylko toksyny z wody, ale również z ryb, które stają się ich ofiarami. Najbardziej niebezpieczna jest rtęć, która odkłada się u ludzi w tkance nerwowej i wywołuje zaburzenia neurologiczne. Ale w rybach znajduje się wiele innych niebezpiecznych związków, takich jak dioksyny, polichlorowane bifenyle, są one wynikiem skażeń chemicznych. Z tego powodu nie należy przesadzać ze spożyciem ryb. By zapewnić sobie odpowiednie ilości kwasów omega- 3, warto sięgną po dostępne w aptekach suplementy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.